1403/01/09

سانتونخا: برگزاری مسابقات جهانی 2023 در ایران کاملا محتمل است/ در بحث مبارزه با دوپینگ با فدراسیون ایران در یک مسیر هستیم

رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام گفت: یک پیغام برای جوانان ایران دارم که سخت تلاش کنید و صحیح تغذیه داشته باشید تا بتوانید قهرمان شوید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، رافائل سانتونخا بعد از دیدار با رییس کمیته ملی المپیک ایران درباره سفر خود به تهران اظهار داشت: خرسند هستیم که در تهران حضور پیدا کردیم. همچنین از ملاقاتی که با رییس کمیته ملی المپیک خوشحالم. ایرانی ها عاشق ورزش هستند؛ به ویژه در رشته بدنسازی که وضعیت خوبی هم در این رشته دارند.

وی افزود: فدراسیون جهانی ما بیش از 202 عضو دارد. فعالیت های ما در بخش آموزش باید در بخش جوانان متمرکز باشد چون آن ها اجرا کردن این رشته را خیلی دوست دارند. رویکرد ما نسبت به فدراسیون ایران حمایتی است و امیدوارم در کنار کمیته ملی المپیک بتوانیم به این رشته در ایران کمک کنیم.

رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام در پاسخ به این سوال که ایران چقدر برای کسب میزبانی مسابقات جهانی شانس دارد، تصریح کرد: کاملا این موضوع محتمل است. ما روی این موضوع کار می کنیم تا بعد از بررسی جزییات و حمایت کمیته ملی المپیک و فدراسیون ایران در سال 2023 مسابقات جهانی را در کشور ایران برگزار کنیم.

سانتونخا در خصوص بحث مبارزه با دوپینگ و عزم IFBB برای اشاعه ورزش پاک گفت: ایران به عنوان یکی از اعضای فدراسیون جهانی بدنسازی بسیار به این موضوع وفادار است. ما در مسیر مبارزه با دوپینگ با فدراسیون ایران هم راستا هستیم. باور داریم بدنسازی ساختن فیزیک مناسب از طریق تامین سلامت و تغذیه سالم است. یک پیغام برای جوانان ایران دارم که سخت تلاش کنید و صحیح تغذیه داشته باشید تا بتوانید قهرمان شوید.