1403/01/10

صالحی امیری: رافائل رویکرد مثبتی نسبت به ایران دارد/ روزهای خوبی در انتظار فدراسیون بدنسازی است

رییس کمیته ملی المپیک گفت: ارزیابی من این است در یکی، دو سال آینده فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جهش خیلی خوبی خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، دکتر سیدرضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک بعد از نشست با رافائل سانتونخا، رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام اظهار داشت: اولین دیدار خارجی ما در سال 1400 با رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام برگزار شد. آن چیزی که امروز مورد بحث قرار گرفت، سه محور بود. محور اول این بود که ما انتظار برگزاری دوره های آموزشی را در تهران داشتیم. ایشان خودش استاد تغذیه در دانشگاههای اسپانیا هست و صدها کتاب و مقاله دارد. در این حوزه ما نیاز جدی به آموزش های تخصصی داریم. ایشان هم قبول کردند که برای جوانان و قهرمانان ما چنین دوره هایی را برگزار کنند.

وی افزود: انتظار دوم ما کسب کرسی های آسیایی و جهانی متناسب با ظرفیت این رشته در ایران است. این رشته جایگاه خیلی خوب و قهرمانان زیادی دارد. خوشبختانه آقای رافائل رویکرد بسیار مثبتی نسبت به فدراسیون ایران دارند که این قابل تقدیر است.

رییس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: نکته سوم ما هم این بود که مجوز دهند رویدادهای آسیایی و جهانی را در ایران برگزار کنیم. در این باره نیز رویکردشان مثبت بود. انشاله در سال های 2022 و 2023 و بعد از عبور از شرایط سخت کرونا این اتفاق خواهد افتاد.

دکتر صالحی امیری در ادامه گفت: رییس فدراسیون ما نیز آقای دکتر نصیرزاده هم جوان، هم با انگیزه و هم فعال هستند. رییس فدراسیون جهانی نیز از اتفاقی که رخ داده، خرسند هستند. تقاضای ایشان این بود که ما کمک کنیم این رشته به المپیک راه پیدا کند. پیشنهاد کردند شما تقسیم کاری را در سطح آسیایی انجام دهید و بقیه را ما تقبل می کنیم. در مجموع رویکردی که امروز رییس محترم فدراسیون جهانی داشت، بسیار مثبت بود. رویکرد ما نیز حمایتی بود.

وی در پایان اضافه کرد: ارزیابی من این است با نگرشی که در ایشان هست و حمایتی که از طرف ما خواهد شد و انگیزه ای که رییس فدراسیون دارد، فدراسیون ما در یکی، دو سال آینده جهش خیلی خوبی خواهد داشت.