1403/01/10
توضیحات عبدی پور درباره جلسه کمیته انضباطی؛

اعلام آرای کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی/ به تخلفات 4 نفر رسیدگی شد

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: مصاحبه با شبکه های معاند جرم تلقی می شود و قانون گذار برای این جرم 3 ماه تا یک سال حبس تعیین کرده است.

محرم عبدی پور در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص جلسه کمیته انضباطی که روز سه شنبه 28 بهمن ماه برگزار شد اظهار داشت: به دستور ریاست فدراسیون این جلسه در رابطه با تخلفات اشخاصی که با شبکه معاند صحبت کرده بودند، با حضور دبیر فدراسیون، نماینده حراست، بازرسی دفتر امور مشترک فدراسیون ها، نماینده پلیس فتا، اعضای کمیته انضباطی و نماینده مربیان برگزار شد.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام افزود: در ابتدا پرونده تخلف یکی از داوران به نام سیاوش آریا مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به بررسی های انجام شده مشخص شد آریا بدون هیچ گونه آگاهی و شناخت قبلی از شبکه های معاند با یکی از این شبکه ها در خصوص مسئله دوپینگ به صحبت پرداخته است.

وی با تاکید بر اینکه رافت اسلامی سرلوحه تصمیمات کمیته انضباطی است، تصریح کرد: در نهایت مصوب شد سیاوش آریا تعهد کتبی به کمیته انضباطی ارائه دهد. طبق شورای مصوب امنیت ملی هرگونه مصاحبه با شبکه های معاند جرم تلقی شده و قانون گذار برای این جرم 3 ماه تا یک سال حبس تعیین کرده است و طبق ماده 31 در تخلفات فدراسیون، قبل از اینکه هر گونه تخلفی به سمت مراجع قضایی هدایت شود در کمیته انضباطی رسیدگی می کنیم و تذکرات لازم را می دهیم.

عبدی پور در ادامه افزود: یکی دیگر از خاطیانی که در جلسه حضور داشت قدیر آرمیان رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام اسلامشهر بود که از دو منظر مورد بررسی قرار گرفت. آرمیان در برگزاری مسابقات اسلامشهر به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی خاطی شناخته شد. مواردی در این خصوص مشهود بود و مقرر شد جهت عینی شدن سایر موارد تیمی از کمیته انضباطی به هیات استان تهران اعزام شود تا این مسائل بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: آرمیان بخاطر تخلفش در برگزاری مسابقه اسلامشهر از سمتش در هیات شهرستان تعلیق شد و در بحث مصاحبه با شبکه معاند از قضاوت در 3 مسابقه ملی و 5 مسابقه استانی محروم شد.

وی با اشاره به اینکه محسن سرخیل از دیگر خاطیان بود و قبل تر در بعضی موارد تعهداتی در کمیته انضباطی داشته است، خاطر نشان کرد: سرخیل با آگاهی کامل به صورت آنلاین با یکی از شبکه های ماهواری معاند مصاحبه کرد و انتقادهای نیز داشته است. با تصمیم کمیته انضباطی کلیه احکام مربیگری و داوری سرخیل ابطال می شود.

محرم عبدی پور در پایان یادآور شد: در خصوص رضا لک نیز تعهد کتبی اتخاذ گردید که شئونات رفتاری خود را بیش از پیش رعایت کند.