1403/01/28
در جریان بازدید از فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام؛

صالحی امیری: ما برای بازگردان پرورش اندام به بازی های آسیایی تلاش می کنیم/ باید به دنبال ورزش پاک باشیم

رییس کمیته ملی المپیک گفت: دوپینگ نه فقط به فدراسیون و ورزش ایران بلکه به اعتبار کشور لطمه می زند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، سیدرضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک در جریان بازدید از فدراسیون بدنسازی اظهار داشت: با انگیزه زیاد امروز به فدراسیون بدنسازی آمدم تا خسته نباشید به همه مدیران، ورزشکاران و قهرمانان و هیئت ها بگویم. همچنان باید قدردان رییس فدراسیون باشیم که جوان و باانگیزه است و امور مربوط به فدراسیون را جدی پیگیری می کند. من مطمئنم که حضور ایشان در فدراسیون باعث تحول خواهد شد و انشاله در سال 1400 شاهد این تحول خواهیم بود. باید حداقل یک سال باید زمان بدهیم تا نتایج اقدامات رییس فدراسیون را ارزیابی کنیم. فعلا برای قضاوت خیلی زود است.

وی اضافه کرد: فدراسیون بدنسازی، فدراسیون پرمخاطبی در سراسر کشور به حساب می آید و سه مسئله جدی در این فدراسیون وجود دارد که خوشبختانه در شعارهای رییس فدراسیون هم بوده و هست. اولین مسئله این است که این فدراسیون باید عامل نشاط اجتماعی باشد و نسل جوان از دیدن قهرمانانش احساس شادابی و نشاط کند. موضوع دوم نیاز این فدراسیون به مرام و اخلاق پهلوانی است. پهلوانی خودش یک کتاب و یک گفتمان است. انتظار از فدراسیون بدنسازی این است که پهلوان پرور باشد. نکته سوم هم که از اهمیت بالایی هم برخوردار می باشد، ورزش پاک است. باید تلاش کنیم تصویرمان در دنیا زیبا باشد و لازمه آن ورزش پاک است. دوپینگ نه فقط به فدراسیون و ورزش ایران بلکه به اعتبار کشور لطمه می زند.

رییس کمیته ملی المپیک در ادامه عنوان کرد: راجع به صداوسیما باور دارم که صداوسیما همیشه در کنار ورزش ایران بوده و هست و در همه فضاها با ما همدلی و هماهنگی دارد. شما هم برای همکاری با صداوسیما باید اعتماد سازی کنید و من هیچ مسیر دیگری را توصیه نمی‌کنم. الان در همه شبکه‌ها، رویدادهای ورزشی منعکس می‌شود، پس باید اعتمادسازی شود و این موضوع با گفت‌وگو و تعامل قابل حل است.

صالحی‌امیری در رابطه با کسب کرسی های بین المللی تصریح کرد: نکته مهم در این فدراسیون بحث رویکرد آسیایی و جهانی است. کسب کرسی یک کار تکنیکی و تاکتیکی است و باید با دقت عمل شود. پرورش اندام ایران که جزو قدرت های برتر جهانی است، حتما باید کرسی های درخور شان خودش را داشته باشد. در آغاز راه رییس جدید فدراسیون هم کرسی آسیایی تصاحب کرده و هم جهانی. این نشان می دهد اراده جهانی به همکاری با شما هست. پس اگر همت کنیم، ما می توانیم کرسی های بالاتر را هم کسب کنیم. دو اراده نیاز است؛ یک اراده در داخل است و دومی هم آگاهی به فنون دیپلماسی ورزشی است. امروزه کرسی های زیادی در آسیا و جهان داریم، اما برای ما کرسی های موثر اهمیت دارد. کرسی اگر اثربخشی نداشته باشد، سودی برای ورزش ایران ندارد.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان خاطرنشان کرد: الان در دوران کرونا هستیم و باید مراقبت زیادی از سلامتی ورزشکاران داشته باشیم. شش رویداد در سال آینده برگزار می شود و سال پر رویدادی داریم. برای حضور پرورش اندام در بازی‌های آسیایی نیاز به همکاری وجود دارد. باید برنامه‌ریزی شود تا بدانیم با چه مکانیزمی می توانیم رضایت شورای المپیک آسیا را برای حضور پرورش اندام جلب کنیم. این کار با مصاحبه و فشار حل نمی‌شود و ما در کمیته تلاش می‌کنیم که این رشته وارد بازی‌های آسیایی شود. جلسه مشترکی باید با حضور مسئولان فدراسیون بدنسازی و همکاران من در کمیته ملی المپیک یعنی آقایان سجادی و فخری برگزار شود.