1403/01/10
در جریان بازدید رییس کمیته ملی المپیک از فدراسیون بدنسازی؛

نصیرزاده: اضافه شدن پرورش اندام به بازی های آسیایی رنکینگ کاروان ایران را ارتقا خواهد داد

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: برای اهالی این فدراسیون خیلی سخت است که فدراسیون آن ها عضو مجمع کمیته ملی المپیک نباشد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، عبدالمهدی نصیرزاده رییس فدراسیون بدنسازی در جریان بازدید رییس کمیته ملی المپیک از فدراسیون بدنسازی اظهار داشت: در سال 2006 رشته پرورش اندام جزو رشته های مورد تایید شورای المپیک آسیا بوده و در بازی های آسیایی شرکت داشته است. این در حالی است که ایران چندین سال است که در رشته پرورش اندام قهرمان جهان محسوب می شود. با توجه به اینکه بازی های آسیایی 2022 در چین برگزار می شود، این امید را داریم که بتوانیم پرورش اندام را دوباره در این بازی ها ببینیم. البته طرح و برنامه خود را ارائه کردیم و در تلاش هستیم تا این اتفاق بیفتد. با توجه به اینکه رییس فدراسیون آسیایی پرورش اندام هم یک چینی است و کشور میزبان می تواند برخی رشته ها را با اختیار خودش به بازی ها اضافه کند، این امیدواری وجود دارد با کمک شما بتوانیم شاهد بازگشت پرورش اندام به بازی های آسیایی باشیم. البته با تلاش و محبت دکتر صالحی امیری بنده هم به عنوان نایب رییس اول فدراسیون آسیایی انتخاب شدم.

وی افزود: اگر این اتفاق بیفتد، می تواند به ارتقای رنکینگ کاروان ایران در بازی های آسیایی کمک کند و زمینه ساز حضور پرورش اندام در بازی های المپیک باشد.

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام همچنین عنوان کرد: از سوی دیگر فرصتی در فدراسیون پاورلیفتینگ آسیا داریم که رییس آن یک ایرانی به نام فرشید سلطانی است. ایشان در گذشته نیز این توانایی را داشته که پاورلیفتینگ را وارد بازی های داخل سالن آسیا کند، اما به دلیل برخی اختلافات این اتفاق رخ نداد. پاورلیفتینگ ما چند سالی است که به بیراهه رفته و اتحادیه ای ثبت شده بود که فعالیت های پاورلیفتینگ زیر نظر آن انجام می شد، اما ما بعد از حضورمان در فدراسیون از آقای سلطانی دعوت کردیم و همه فعالیت های پاورلیفتینگ زیر نظر فدراسیون قرار گرفت.

نصیرزاده در ادامه گفت: ورزش ما جامعه گسترده و وسیعی دارد و از سوی دیگر چندین رشته زیر مجموعه فدراسیون بدنسازی مورد تایید فیزو و گایسف هستند و کنترل دوپینگ هم دارند. حتی در پرورش اندام هم دیدید که رییس IFBB روی مبارزه با دوپینگ تاکید داشت. متاسفانه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با تمام این اوصاف هنوز عضو مجمع کمیته ملی المپیک نیست. این برای جامعه ورزش ما بسیار سخت است.

وی در پایان با اشاره به عدم توجه کافی به رشته های زیرمجموعه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام از سوی رسانه ملی بیان کرد: رسانه ملی متاسفانه نگاه سلیقه ای به این فدراسیون دارد. اگر خاطرتان باشد، چندین سال مسابقات مردان آهنین برگزار می شد و بسیار هم پرمخاطب بود. وقتی این مسابقات از طریق تلویزیون پخش می شد، حامیان مالی هم در کنار فدراسیون بودند و مردم هم بیشتر به بدنسازی علاقه مند می شدند. چند سالی این برنامه پخش نشد و دوباره در سال 97 این اتفاق رخ داد. در سال های 98 و 99 مسابقات بازهم پخش نشد و الان هم که من از مسئولان صداوسیما پیگیری می کنم، بدون اینکه دلیل خاصی بیاورند، می گویند صلاح نیست این مسابقات پخش شود. در قویترین مردان، قاری قرآن و خانواده شهید هم داریم. از نظر من پخش نشدن قویترین مردان از تلویزیون پاک کردن صورت مساله است. این استدعا را از آقای صالحی امیری داریم که به ما در این راه کمک کنند.