1403/01/10

حضور رییس فدراسیون در مراسم کلنگ‌زنی خانه هیات بدنسازی بابلسر/ نصیرزاده: بابلسر چراغ اول را روشن کرد

مراسم کلنگ‌زنی خانه هیات بدنسازی و پرورش اندام شهرستان بابلسر با حضور رییس فدراسیون بدنسازی و نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، صبح امروز و در ادامه سفر رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به استان مازندران، عبدالمهدی نصیرزاده در مراسم کلنگ‌زنی خانه هیات بدنسازی و پرورش اندام شهرستان بابلسر حضور پیدا کرد.

در این مراسم همچنین علی‌اصغر باقرزاده نایب رئیس کمیسیون بهداشت و نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی، یاسر ابراهیم زاده رییس اداره ورزش شهرستان بابلسر، سعید داداش‌پور رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام بابلسر و تعدادی از مسئولان محلی حاضر بودند.

عبدالمهدی نصیرزاده در این مراسم خطاب به باقرزاده، نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: در کشورهای توسعه یافته مثل آلمان ساخت اماکن ورزشی برعهده بیمه‌ها هست و آن‌ها به این باور رسیدند اگر یک یورو صرف توسعه اماکن ورزشی و تسهیل ورود افراد به ورزش کنند، هزار یورو از هزینه‌های درمانشان کاهش پیدا می‌کند. امیدواریم شما که در کمیسیون بهداشت و درمان هستید و در شرایطی که در حال حاضر بودجه وزارت ورزش و جوانان یک شصتم وزارت بهداشت و درمان هست، تدبیری بیاندیشید که فقط بودجه وزارت بهداشت، صرف اقدامات درمانی نشود، بخشی از آن صرف تشویق افراد به فعالیت‌های بدنی شود. یکی از این اقدامات می‌تواند توسعه زیرساخت‌های ورزشی باشد؛ اتفاقی که امروز با کلنگ‌زنی خانه هیات بدنسازی بابلسر رخ می‌دهد.

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اضافه کرد: امروز چراغ اول را بابلسر روشن کرد. هیچ کدام از هیات‌های شهرستانی، استانی و حتی فدراسیون بدنسازی، فضای ورزشی تخصصی ندارند و این اقدام شهرستان بابلسر می‌تواند یک الگوی خوب برای سایر هیات‌ها باشد. با توجه به فضای موجود و دسترسی به دریا و جنگل این خانه بدنسازی می‌تواند یک کمپ تمرینی خیلی خوب برای تیم‌های ملی پرورش اندام و ورزش‌های قدرتی در آینده باشد.

در ادامه داداش‌پور، رییس هیات بدنسازی بابلسر ضمن تقدیر و تشکر از رییس فدراسیون بدنسازی به واسطه حضور در این مراسم گفت: تلاشمان این است در لیگ برتر پاورلیفتینگ حتما تیمداری کنیم.

در پایان نیز باقرزاده، نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال آینده توانستیم 2 هزار و 100 میلیارد تومان مالیات دخانیات را در سهم وزارت ورزش و جوانان ببینیم که امیدواریم وزارت ورزش از آن محل بتواند به کسب و کارهای کوچک ورزشی و همچنین توسعه سرانه فضای ورزشی در شهرستان ها کمک کند.