1403/01/10
سعید آمده، رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام قم:

همه پروتکل های بهداشتی در مسابقات قم رعایت شد/ یک تیم بومی به مسابقات کشوری اعزام می کنیم

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان قم گفت: مسوولین هیات پزشکی ورزشی و بهداشت در سالن حضور داشتند و بعد از تخلیه سالن به سرعت عملیات پاکسازی انجام می شد.

سعید آمده در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی جهت برگزاری رقابت های جایزه بزرگ پرورش اندام استان قم اظهار داشت: جهت جلوگیری از حضور بدن های بی کیفیت و شلوغ شدن استیج مسابقات، فیلتر ورودی گذاشته بودیم. ورزشکاران در زمان وزن کشی مورد ارزیابی قرار گرفتند تا بدن های مناسب تر و با کیفیت تر وارد مسابقات شوند.  

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان قم در ادامه افزود: جهت رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی هر ورزشکار حق حضور در یک رشته را داشت. مسابقات کاملاً بر اساس زمان بندی های انجام شده برگزار شد. به عنوان مثال صبح ورزشکاران فیزیک وارد سالن می شدند و همراهان آنها بعد از اتمام مراحل آماده سازی ورزشکاران به کمک نیروهای انتظامی مستقر به خارج از سالن هدایت می شدند.

وی با اشاره به اینکه در پایان هر مسابقه، سالن گندزدایی می شد تصریح کرد: مسوولین هیات پزشکی ورزشی و بهداشت در سالن حضور داشتند که بعد از تخلیه سالن به سرعت عملیات پاکسازی انجام می شد. با این کار از تداخل ورزشکاران رشته های مختلف جلوگیری کردیم. زمان برگزاری زیاد شد اما اولویت سلامتی تمام حاضرین بود. تمام توان و تلاشمان را برای رعایت پروتکل های بهداشتی به کار بردیم.

سعید آمده در خصوص اعزام تیم استان قم به مسابقات کشوری بیان کرد: تیم فیزیک با آمادگی خوبی داریم و در سایر رشته ها هم قطعاً ورزشکاران قابل قبولی را اعزام خواهیم کرد. ورزشکاران حاضر در رقابت های جایزه بزرگ پرورش اندام استان قم در خواست حضور در تیم استان قم را داشتند اما، تصمیم داریم تیم کاملاً بومی به مسابقات کشوری اعزام کنیم.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان قم هدف از برگزاری مسابقات به صورت رایگان را به عنوان انجام وظیفه و پاسخگویی به زحمات ورزشکارانی که در رژیم های سختی هستند اعلام کرد و گفت: با این کار حسن نیت خودمان را به جامعه بدنسازی و پرورش اندام نشان دادیم. هیات های استانی صرفاً به فکر کسب درآمد نیستند و بعضاً برگزاری مسابقه برای ایجاد شور و نشاط بین جوانان است.

وی در پاپان خاطر نشان کرد: هیات استان قم حتی یک ریال هم از اسپانسر یا اداره تربیت بدنی دریافت نکرد و 50 میلیون تومان از منابع هیات و کمک های کادر اجرایی هزینه کرد. حالا از همه همکاران پرتلاشم در سرتاسر کشور درخواست دارم برای برگزاری مسابقات استان خود برنامه ریزی کنند تا اجازه ندهیم خللی در برگزاری رقابت ها ایجاد شود.