1403/01/09

نعمتی: مبارزه با دوپینگ در پرورش اندام قطعا امکان پذیر است/ ورزشکاران ما می خواهند مثل سایر رشته ها دیده شوند

مربی سابق تیم ملی پرورش اندام ایران گفت: در بازی های آسیایی از ورزشکاران بادی کلاسیک تست دوپینگ گرفته شد و هر دو نفر هم طلایی بازگشتند.

علی نعمتی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ضمن تشکر از ریاست فدراسیون و کادر اجرایی جهت برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران مسابقات جهانی 2019 فجیره اظهار داشت: دکتر نصیرزاده در اولین قدم های حضورش در فدراسیون بعد از 4 الی 5 سال بانی برگزاری چنین مراسمی شد. کمترین چیزی که می تواند برای مدال آوران در طول سال رقم بخورد برگزاری چنین مراسمی است تا از افتخار آفرینی آنان تقدیر شود.

مربی سابق تیم ملی پرورش اندام ایران با اشاره به اینکه چنین مراسمی نقطه امیدی برای قهرمانان و گام های قوی تر آنها برای مراحل بعدی خواهد بود، افزود: تمام مدال آوران از مراسم تجلیل رضایت کامل داشتند. مسئله مادی برای قهرمانان لحاظ نیست و بُعد معنوی این امر بسیار حائز اهمیت است. ورزشکاران پرورش اندام می خواهند همانند رشته هایی چون کشتی، تکواندو و ... دیده شوند تا جامعه آگاه شود که پرورش اندام هم در سطح جهانی مدال آور است و می تواند جایگاه خاص خودش را بین سایر ورزش ها پیدا کند.

وی در خصوص عزم جدی فدراسیون برای مبارزه با دوپینگ بیان کرد: ورزش پرورش اندام و رشته بدنسازی نیاز تمام رشته ها ورزشی است. ورزشکار  هر رشته ای که خواهان رسیدن به قله موفقیت باشد و برای اینکه در میادین بین المللی و المپیکی خوب ظاهر شود باید بدنسازی را در برنامه های تمرینی خود قرار دهد. اگر ورزشکاران با علم و دانش بروز پیش بروند و آگاه باشند، صد درصد می توان با دوپینگ مبارزه کرد.

علی نعمتی با اشاره به این نکته که سال های قبل از ورزشکاران پرورش اندام جهت حضور در رقابت ها تست دوپینگ گرفته می شد، تصریح کرد: مبارزه با دوپینگ چرا شدنی نباشد؟ امکان پذیر است. قهرمانان زیادی مانند حسن رهنمائیان داریم که با انجام تست دوپینگ و جواب منفی آن بر سکوی قهرمانی مسابقات ظاهر شدند. در بازی های آسیایی ورزشکاران بادی کلاسیک مانند میرنورالهی و سلطانی تست دوپینگ دادند و به رقابت پرداختند و هر دو نفر هم مدال طلا گرفتند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه نگاه منفی روی ورزش پرورش اندام زیاد است. با علم و آگاهی می توان با دوپینگ مبارزه کرد تا قابلیت های این رشته در بین ورزش های دیگر شناخته شود. جامعه بر این باور است که ورزشکار سنگین وزن پرورش اندام استروئید مصرف می کند؛ در صورتی که ورزشکار قهرمان جهان حداقل بین 7 تا 10 سال روزی 4 ساعت باید تمرین کند و زحمت بکشد تا به موفقیت برسد. البته همه ورزشکاران در تمام رشته ها از مکمل ها به صورت درست و منطقی استفاده می کنند تا بتوانند در جوامع بین المللی موفق ظاهر شوند.