1403/01/10

رافائل سانتونخا: آینده ورزش ما در اختیار ورزشکاران ایرانی است/ دنبال ورزش پاک و ورزشکاران سالم هستیم

رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام گفت: ایران کشوری پیشرو بین تمام کشورهای زیر مجموعه IFBB  است و مردمانش عاشق پرورش اندام و سبک زندگی سالم هستند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، رافائل سانتونخا که بصورت ویدئو کنفرانس در جلسه هیات رئیسه فدراسیون بدنسازی حضور داشت، با ابراز خوشحالی از گفت و گوی مستقیم با ریاست کمیته ملی المپیک و ریاست فدراسیون بدنسازی ایران، اظهار داشت: در حال حاضر 200 کشور فعال زیر مجموعه IFBB هستند، اما ایران در این رشته کشوری پیشرو بین تمام کشورهاست و مردمانش عاشق پرورش اندام و سبک زندگی سالم هستند.

رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام ضمن تاکید بر احترام ویژه ای که برای کشور ایران، کمیته ملی المپیک و فدراسیون بدنسازی  قائل است، افزود: پرروش اندام و بدنسازی به عنوان یک رشته ورزشی در ایران پذیرفته شده و آینده ورزش ما دست ایران و ورزشکاران ایران است. پرورش اندام ضمن اینکه ورزش است، یک سبک زندگی نیز می باشد. خوشحالم از این طریق بتوانیم جامعه بهتر، سالم تر و قویتر داشته باشیم.

سانتونخا با تاکید بر این نکته که مسئله دوپینگ بسیار مهم و نگران کننده است، اظهار داشت: اولویت ما در ورزش سلامتی ورزشکاران است و به دنبال ورزش سالم هستیم. از طریق آموزش و فرهنگ سازی جلوی افرادی که با راهنمایی های اشتباهشان باعث آسیب دیدن جوانان و علاقه مندان به این ورزش می شود را بگیریم. ما در این خصوص قوانین خیلی سختگیرانه ای خواهیم داشت و همچنین بر این مسئله تاکید ویژه می کنیم که دنبال ورزش پاک و ورزشکاران سالم هستیم.

رئیس فدراسیون جهانی فدراسیون پرورش اندام (IFBB) در پاسخ به دعوت رئیس کمیته ملی المپیک جهت سفرش به تهران خاطرنشان کرد: افتخار داشته ام چند بار به ایران سفر کنم. ایران و مردمانش را کشوری بسیار با فرهنگ با قدمتی طولانی می دانم و امیدوارم بتوانم مجدد به این کشور زیبا سفر کنم. همچنین باعث افتخار است که در این جلسه حضور دارم و از اعضاء جلسه بخصوص دکتر صالحی امیری و دکتر نصیرزاده دعوت می کنم در اسپانیا میزبانشان باشیم. همچنین در کنگره بین المللی المپیک حضور دارم و حتماً با صالحی امیری ملاقات خواهم داشت.