1403/01/10

ارجمند: از همه پتانسیل‌ها در بخشی آموزش استفاده می‌کنیم/برگزاری دوره‌های بین‌المللی در دستور کار قرار دارد

سرپرست انستیتوی بین المللی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: قرار است کارهای بزرگی در راستای پیش برد اهداف فدراسیون و ارتقاء برنامه های آموزشی در انستیتوی بین المللی انجام شود.

آیت ارجمند در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص برنامه های انستیتوی بین المللی فدراسیون اظهار داشت: پیش از این کمیته آموزش فدراسیون در سطح اداری و آموزشی گسترده نبود و محدودیت هایی داشت و بیشتر کلاس ها در سطح داخلی برگزار می شد. با توجه به تدابیری که اندیشیده شد با کمک رئیس فدراسیون اساسنامه ای را تحت عنوان انستیتوی بین المللی بدنسازی و پرورش اندام تهیه و تنظیم کردیم.

سرپرست انستیتوی بین المللی فدراسیون بدنسازی در ادامه افزود: این انستیتو بسیار گسترده است و به دبیر، خزانه دار، مسوولین کمیته های فیتنس، پرورش اندام و ... نیاز دارد و قرار است کارهای بزرگی در راستای پیش برد اهداف فدراسیون و ارتقاء برنامه های آموزشی انجام شود. از پتانسیل و توانمندی مدرسین جوان و پر انرژی که تحصیل کرده در رشته های تربیت بدنی هستند استفاده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: منابع آموزشی فدراسیون نیاز به تغییراتی دارد که حتماً از صاحب نظران و متخصصین در این حوزه کمک خواهیم گرفت تا منابع را با هدف رشد و توسعه سطح علمی مربیان تغییر دهیم. هرگز به تنهایی تصمیم گیری نکرده ام و به شورای مشورتی و خرد جمعی اعتقاد دارم. حتما با مشورت به جمع بندی نهایی خواهیم رسید.

ارجمند در خصوص برنامه های آموزشی در سطح بین المللی بیان کرد: برنامه ریزی دقیق و گسترده و تنظیم اساسنامه جهت برگزاری دوره های آموزشی بین المللی در دستور کار قرار دارد تا با استفاده از مربیان بین المللی و داخلی دوره ها بین المللی در داخل کشور و خارج از کشور برگزار کنیم. با توجه به پتانسیلی که در سیستم آموزشی این فدراسیون وجود دارد می توانیم کمک شایانی به رشد سطح علمی مربیان کنیم.

سرپرست انستیتو بین المللی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: در سال های گذشته آموزش بیشتر در بخش مربیگری تمرکز داشت و توجه زیادی به داوری رشته های زیر مجموعه نمی شد. با اینکه تمام این رشته ها نیاز به آموزش داوری دارند، اخذ مدارک داوری نباید انحصاری شود و باید در سطح گسترده ای به داوران شایسته آموزش دهیم.

وی در خصوص نحوه ارتقاء و اعتبار مدارک مربیگری و داوری عنوان کرد: برای ارتقاء مدارک باید 3 سال از اخذ مدرک مربوطه گذشته باشد و افراد در این مدت در سمینارهای مختلف آموزشی فدراسیون که مرتبط با مدرک مورد نظر است، شرکت کنند.

آیت ارجمند در پایان خاطرنشان کرد: باعث افتخار من است که این وظیفه خطیر به من سپرده شد تا خدمتگزار جامعه ورزش باشم. انشاالله با تلاش و کوشش حداکثری بتوانم باعث تقویت نقاط ضعف آموزشی فدراسیون شوم. از این حیث از آقای نصیرزاده تشکر و قدردانی می کنم. همچنین تشکر می کنم از روسای سایر هیات ها بخاطر انسجام و اتحادی که در انتخاب رئیس فدراسیون داشتند.