1403/01/10

تیم ملی پاورلیفتینگ ایران در رده پنجم جهان تا پایان روز دوم

در پایان روز دوم مسابقات جهانی پاورلیفتینگ کلاسیک در آفریقای جنوبی تیم ملی ایران در جدول تیمی امتیازی در رده پنجم قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، مسابقات جهانی پاورلیفتینگ کلاسیک در آفریقای جنوبی در حال برگزاری است و تاکنون 2 ملی پوش کشورمان به روی تخته رفتند و با رقیبان خود به رقابت پرداختند.

مهرداد ظفری در دسته 59 کیلوگرم در روز نخست این مسابقات در رقابت نزدیک با رقبای قدرتمند خود در اسکوات رکورد 190 کیلوگرم، در پرس سینه رکورد 125 کیلوگرم و در ددلیفت رکورد 217.5 کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد. ظفری در مجموع با 532.5 کیلوگرم به کار خود پایان داد و به مدال برنز حرکت های پرس سینه و ددلیفت هم دست پیدا کرد و در مجموع یک اتفاق تاریخی را رقم زد و توانست روی سکوی مجموع جهان بایستد.

در روز دوم این رقابت ها نیز احمدرضا بابا احمدی در دسته 66 کیلوگرم به مصاف رقبای خود رفت. این ملی پوش کشورمان که در دسته B وزنه می زد، با یک عملکرد فوق العاده توانست با اختلاف زیادی در این دسته به مقام اول این دسته دست پیدا کند. بابا احمدی که در اسکوات 242.5 کیلوگرم، در پرس سینه 135 کیلوگرم و ددلیفت 272.5 کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد، با مجموع 650 کیلوگرم به کار خود پایان داد. این ملی پوش پاورلیفتینگ ایران در نهایت در حرکت ددلیفت موفق به کسب مدال برنز جهان شد و در مجموع به مقام ششم دست پیدا کرد

مسابقات قهرمانی جهانی پاورلیفتینگ در آفریقایی جنوبی در حالی برگزار می‌ شود که 44 کشور در این رقابت ها شرکت کردند. تیم ملی کشورمان در پایان روز دوم با کسب یک مقام سومی در دسته 59 کیلوگرم و یک مقام ششمی در دسته 66 کیلوگرم، در رده پنجم جدول امتیازی مسابقات قرار دارد. این در حالی است که تاکنون 22 کشور در این رقابت ها موفق به کسب مدال شده اند.

روز سوم این رقابتها در حالی پیگیری می شود که تیم ملی کشورمان امروز نماینده ای ندارد و در روزهای آینده مهدی طهماسبی 93 کیلوگرم، مهرداد اکبری 105 کیلوگرم و مهدی مافی غلامی 120+ کیلوگرم برای رقابت با حریفان خود به روی تخته خواهند رفت.