1403/01/10

سلطانی: هر سه ورزشکار اعزامی در جهانی قزاقستان شانس مدال دارند/ امیدوارم در آینده شاهد میزبانی ایران باشیم

رییس انجمن پاورلیفتینگ فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: قطعا در تمامی اعزام ها گزینش ما از میان شایسته ترین نفرات با شرط کنترل دوپینگ خواهد بود.

فرشید سلطانی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص شرایط تیم ملی پرس سینه قبل از اعزام به مسابقات جهانی قزاقستان اظهار داشت: ما در دو مقطع مسابقات انتخابی را برگزار کردیم و 35 نفر را به اردوی اول دعوت کردیم. در نهایت ورزشکاران برگزیده توسط کمیته فنی برای مسابقات جهانی انتخاب شدند. ملاک انتخاب ما به جز مسائل فنی، بحث کنترل دوپینگ این ورزشکاران هم بود. ما برای اینکه موضوع مبارزه با دوپینگ جدی تر دنبال شود، چند ملاقات با مسئولان ذیربط داشتیم. از جمله اینکه با آقای دکتر نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی دیدار و راهکارها را بررسی کردیم.

وی افزود: این سه ورزشکاری که اعزام می شوند، سوابق درخشانی در داخل و خارج از کشور در کارنامه دارند. بعد از ثبت نام اولیه صورت گرفته، مشخص شد که این سه ملی پوش کشورمان جایگاه خوبی در رنکینگ دارند و جزو شانس های مدال در وزن خود محسوب می شوند. این موضوع برای ما از درجه اهمیت بالایی برخوردار بود. مهدی شجیراتی، محمد پرورده و فرید صالحی هر سه جزو شانس های کسب مدال در مسابقات جهانی قزاقستان هستند.

رییس انجمن پاورلیفتینگ در خصوص اعزام های بعدی این انجمن در سال جاری تصریح کرد: بعد از مسابقات جهانی قزاقستان، در خردادماه تیم ملی پاورلیفتینگ ایران به مسابقات آسیایی هند اعزام می شود. همچنین در آفریقای جنوبی مسابقات پاورلیفتینگ بدون لوازم قهرمانی جهان برگزار می شود که چند نماینده نیز به این رقابت ها اعزام خواهند شد. البته چندی بعد و در شهریورماه هم مسابقات پرس سینه با لوازم و بدون لوازم قهرمانی آسیا در مغولستان برگزار می شود. در ادامه هم اعزام هایی به هنگ کنگ و امارات داریم. سعی می کنیم بازهم مسابقات انتخابی را برگزار کنیم، اما قطعا گزینش ما از میان شایسته ترین نفرات با شرط کنترل دوپینگ خواهد بود.

سلطانی در پایان گفت: جا دارد از دکتر نصیرزاده ریاست فدراسیون و البته مسئولان وزارت ورزش تشکر کنم که در یکی، دو سال اخیر اقداماتی را ترتیب دادند تا آشتی دوباره ای بین ایران و فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ را شاهد باشیم. من هم با افتخار به عنوان خادم مردم در راس فدراسیون پاورلیفتینگ آسیا و عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی حضور دارم. اطمینان دارم با توجه به عزم جدی فدراسیون برای مبارزه با دوپینگ، می توانیم در آینده اعزام های پرتعدادتری را هم داشته باشیم. با این روند امیدوارم بتوانیم در سال های آینده میزبانی مسابقات آسیایی را در کشور عزیزمان داشته باشیم که قطعا تسهیلات و امتیازات خوبی را برای ایران به همراه خواهد داشت.