1403/01/09

اولین المپیاد فرهنگی ورزشی بدنسازی و ورزش های قدرتی در تیرماه برگزار می شود/ رقابت نوجوانان و جوانان در رشته های زیر مجموعه فدراسیون

نشست هم اندیشی برنامه های همگانی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در سال 1401 با محوریت برگزاری اولین المپیاد ورزش های قدرتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، در این نشست که عبدالمهدی نصیرزاده رییس، نسرین شاه محمدیان نایب رییس، ناصر امیری سرپرست دبیری، علی حبیب اللهی سرپرست سازمان لیگ، محمد دیوسالار رییس کمیته انضباطی، مسعود حیدرزاده سرپرست کمیته همگانی، مصطفی شکوهی مسئول امور اداری، حسین جمشیدی مدیر روابط عمومی فدراسیون و مهدی رحیمی نژاد حضور داشتند، در خصوص برنامه های فدراسیون در بخش ورزش همگانی در سال 1401 بحث و گفتگو صورت گرفت.

رییس فدراسیون بدنسازی با تاکید بر سیاست وزارت ورزش و جوانان مبنی بر توسعه ورزش همگانی و همچنین استقبال عمومی از برنامه های کمیته همگانی در سال 1400 گفت: برگزاری المپیاد ورزش های قدرتی در رده های سنی پایه اتفاق بزرگی در تاریخ فدراسیون بدنسازی خواهد بود که با همکاری همه کمیته ها و استان ها در ماههای آینده صورت خواهد گرفت. تقویت مسابقات در رده های سنی نوجوانان و جوانان می تواند باعث کشف و پرورش استعدادها در رشته های مختلف شده و به نقطه قوت فدراسیون تبدیل شود. بدون شک آموزش در زمینه هایی همچون عدم استفاده از داروهای نیروزا می تواند در سنین پایه، ورزشکاران را در مسیر درست قرار دهد.

بعد از بحث و بررسی های صورت گرفته مقرر شد اولین المپیاد ورزش های قدرتی در تیرماه و در دو بخش دختران و پسران و در رشته هایی همچون مچ اندازی، فیتنس اسپرت، فیتنس چلنج، فیزیک، پرس سینه، تک لیفت، پاورلیفتینگ، کاردیو هیت و استریت لیفتینگ در دو رده سنی نوجوانان(13 تا 17 سال) و جوانان(17 تا 19 سال) برگزار گردد.

تفکیک برگزاری مسابقات در رشته ها و رده های مختلف به شرح زیر اعلام شد:

نوجوانان آقایان: فیتنس چلنج، مچ اندازی، کاردیو هیت

جوانان آقایان: استریت لیفتینگ، کاردیو هیت، تک لیفت، پاورلیفتینگ، پرس سینه، فیتنس چلنج، فیتنس اسپرت، مچ اندازی، فیزیک، فانکشنال فیتنس

نوجوانان بانوان: فیتنس چلنج، کاردیو هیت

جوانان بانوان: پاورلیفتینگ، پرس سینه، مچ اندازی، استریت لیفتینگ، کاردیو هیت، تک لیفت، فانکشنال فیتنس