1403/01/10

یزدانی: با برگزاری انتخابی بهترین ها به تیم ملی راه پیدا می کنند/ لیگ پاورلیفتینگ امسال باشکوه تر برگزار می شود

ملی پوش پاورلیفتینگ ایران در مسابقات جهانی 2021 گفت: ساعت برگزاری مسابقات بعد از افطار است و ورزشکاران طوری برنامه ریزی می کنند که لطمه ای به روزه داری آن ها وارد نشود. 

مصطفی یزدانی رکورددار ددلیفت آسیا در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص برگزاری اردوی تیم ملی پاورلیفتینگ با لوازم و همچنین مسابقات بدون لوازم باشگاههای کشور در چالوس اظهار داشت: اردوی تیم ملی پاورلیفتینگ با لوازم که حدودا 60 ورزشکار دعوت شده اند، 20 تا 23  فروردین و همچنین مسابقات انتخابی تیم ملی برای شرکت در رقابت های جهانی آفریقای جنوبی و آسیایی هنگ کنگ نیز  23 تا 28 فروردین در چالوس برگزار می شود.

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به اینکه در مسابقات با لوازم شرکت کردم، در این دوره از مسابقات با صلاحدید کمیته فنی حضور ندارم، اما می توانم در مسابقات آفریقای جنوبی که یک هفته بعد از مسابقات هند برگزار می شود، با نظر کادرفنی شرکت کنم. البته هدف اصلی من شرکت در مسابقات پاورلیفتینگ با لوازم آسیایی است که خردادماه در هندوستان برگزار می شود.

رکورددار ددلیفت آسیا درباره برگزاری مسابقات پاورلیفتینگ بدون لوازم در ماه رمضان تصریح کرد: طبق قوانین IPF باید دوماه قبل از برگزاری مسابقات، اسامی اولیه هر تیم اعلام شود. با توجه به مشورت های صورت گرفته درانجمن با ورزشکاران و محدودیت زمانی، تاریخ برگزاری مسابقات در ماه مبارک رمضان تعیین شد تا ورزشکارانی که شایستگی دارند به مسابقات اعزام شوند. ساعت برگزاری مسابقات بعد از افطار است و ورزشکاران طوری برنامه ریزی می کنند که لطمه ای به روزه داری آن ها وارد نشود. 

یزدانی درباره سال شلوغ پیش روی پاورلیفتینگ افزود: توصیه من به ورزشکاران سرلوحه قراردادن ورزش پاک است چون نادو در اردوها و مسابقات حضور دارد و تست دوپینگ گرفته خواهد شد. امسال مسابقات زیادی  پیش رو داریم، ازجمله مسابقات آسیایی پاورلیفتینگ با لوازم، مسابقات پرس سینه با لوازم و بدون لوازم قهرمانی جهان قزاقستان و مسابقات لیگ و جام باشگاههای جهان که امیدوارم بهترین ها برای پاورلیفتینگ ایران اتفاق بیفتد. 

وی درپایان درمورد دومین دوره لیگ پاورلیفتینگ گفت: اولین دوره لیگ به خوبی برگزار شد که من در ترکیب تیم حفاری اهواز موفق به کسب قهرمانی لیگ کشور و مسابقات جام باشگاههای جهان شدم. دومین دوره هم در سال جدید برگزار خواهد شد و تا جایی که من می دانم تیم های قدرتمندی هم اعلام آمادگی کرده اند. امیدوارم شاهد برگزاری باشکوه تر مسابقات نسبت به اولین دوره باشیم.