1403/01/31

برگزاری نخستین دوره بین المللی مشاوره ورزشی در اردیبهشت/ عناوین و سرفصل های دوره مشخص شد

مدیر برگزاری دوره بین المللی مشاوره ورزشی گفت: قرار است دوره بین المللی مشاوره ورزشی در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری در آکادمی IFBB ایران برگزار گردد.

پژمان معتمدی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در ارتباط با چشم انداز فدراسیون در تسری دانش و روش های تمرینی روزآمد با ورزش همگانی و قهرمانی و راه اندازی کسب و کارهای دانشی در حوزه ورزش اظهار داشت: دوره مشاوره ورزشی یکی از ضروریات جامعه ورزشی در ارائه خدمات تخصصی در حوزه مشاوره تمرینی، مشاوره تغذیه ورزشی، سنجش تندرستی و عوامل مرتبط با سلامت جسمانی و ارزیابی ناهنجاری های اسکلتی و عضلانی در جمعیت هدف من جمله ورزشکاران و جوامع خاص از قبیل سالمندان، کودکان، بانوان و افراد با شرایط بالینی است که تاکنون در سطح ملی و بین المللی به عنوان یک دوره مشخص مورد توجه نبوده است.

وی افزود: بعد از مدت ها بالاخره تلاش بنده و کادر علمی فدراسیون با حمایت های بی دریغ مسئولان محترم فدراسیون علی الخصوص دکتر نصیرزاده و پس از تدوین سرفصل های آموزشی و تدوین مراجع علمی به بار نشست و قرار است نخستین دوره بین المللی مشاوره ورزشی برگزار گردد.

مدیر برگزاری دوره بین المللی مشاوره ورزشی تصریح کرد: این دوره در قالب سطوح مختلف و با عناوینی همچون روش شناسی و تئوری های تمرینی، ترکیب بدنی و تندرستی، زمان بندی تمرینی، سنجش سلامت جسمانی، دوپینگ و مواد نیروزا در ورزش، طراحی تمرینات استقامت هوازی، بی هوازی، سرعتی و توانی، مقاومتی، استراتژی های تغذیه ای، تمرینات و شرایط بالینی و غیره طراحی شده که در قالب ۳ عنوان کتاب و در ۶۰ ساعت به فراگیران آموزش داده خواهد شد.

معتمدی در ادامه افزود: با عنایت به غنای دوره و عناوین طراحی شده و پس از ارسال نامه درخواست فدراسیون و سرفصل های آموزشی، دوره مشاوره ورزشی به تایید فدراسیون بین المللی پرورش اندام و فیتنس رسید و مقرر گردید این دوره از سال ۲۰۲۲ به عنوان یک دوره مجزا در سرفصل های آموزشی بین المللی قرار گیرد.

وی در پایان گفت: قرار است دوره مشاوره ورزشی در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری به صورت بین المللی در آکادمی IFBB ایران برگزار گردد.