سرپرست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام عنوان کرد:

نقش پررنگ هیات های استانی درخصوص صدور مجوز راه اندازی و نظارت بر باشگاه ها

مجمع سالیانه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام صبح امروز در سالن قاسم فارسی آکادمی ملی المپیک با حضور اعضا برگزار شد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام؛ محمدتقی امیری خراسانی سرپرست فدراسیون در ابتدا از زحمات ناصر پورعلیفرد رییس سابق فدراسیون، مهدی نصیبی دبیر سابق و محمدرضا نصرالله زاده مدیرروابط عمومی سابق فدراسیون بابت زحمات و تلاش های چندین ساله شان برای موفقت و روشنایی این ورزش تقدیر و تشکر کرد.  وی در ادامه با اشاره به برنامه ها و دوره های برگزار شده فدراسیون در سال گذشته اظهار کرد: برگزاری دوره های آموزشی مربیگری درجه 2 و درجه 3 برای آقایان و بانوان، سمینارهای مختلف دارای امتیاز و به منظور دانش افزایی در قالب 152 مورد، دوره های آموزشی داوری درجه 1، درجه 3 و 12 دوره سمینار داوری فیزیک کلاسیک با به ترتیب 700،  42 و 669 نفر شرکت کننده از جمله برنامه های برگزار شده است.

 

وی ادامه داد: یکی از برنامه های فعال فدراسیون مسابقات کشوری آقایان است که از جمله آن می توان به مچ اندازی، پاورلیفتینگ، قویترین مردان و پرورش اندام، بادی کلاسیک و فیزیک کلاسیک با به ترتیب  2، 7، یک و 2 مسابقه اشاره کرد.

 

سرپرست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشور درخصوص برگزاری مسابقات کشوری بانوان گفت: همانگونه که مستحضرید در فدراسیون فقط مجوز برگزاری مسابقات مچ اندازی برای بانوان ارائه می گردد که یک دوره مسابقات کشوری آن برگزار شد.

 

محمدتقی امیری خراسانی با اشاره به مسابقات برون مرزی اظهار کرد: در این خصوص 3 اعزام صورت گرفته است که در مسابقات پرورش اندام، بادی کلاسیک و فیزیک کلاسیک با اعزام 26 ورزشکار، 10 مدال طلا و 4 نقره کسب شده است.  همچنین مسابقات مچ اندازی در کشور رومانی با اعزام 2 ورزشکار بدون کسب مدال و مسابقات پرورش اندام، بادی کلاسیک و فیزیک کلاسیک چین با اعزام 15 ورزشکار، 9 مدال طلا 2 مدال نقره و یک برنز را بدنبال داشت.

 

وی با بیان اینکه از اسفندماه بدلیل شیوع کرونا برنامه های طرح ریزی شده برای فدراسیون در تقویم سال 99 اجرا نشد، گفت: در این مدت دو جلسه هیات رییسه برگزار و همچنین به منظور بازنگری و اصلاح شرح وظائف و بهره بردن از خرد جمعی، شورای مشورتی با عضویت همه روسای هیات های استانی شروع بکار کرد و به زودی مجمع انتخابات فدراسیون بمنظور تعیین رییس برگزار خواهد شد.

 

سرپرست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشور ادامه داد: باتوجه به شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن از جمله عدم درآمدزایی مربیان، برای اولین بار در فدراسیون دو وبینار رایگان بصورت آنلاین برای علاقه مندان از جمله مربیان برگزار شد.

 

محمد تقی امیری خراسانی با اشاره به آغاز اصلاح و بروزرسانی بانک اطلاعاتی این فدراسیون بمنظور شناسایی ورزشکاران، مربیان و داوران واقعی و همچنین کمک به جامعه ورزشی و ثبت سوابق آن ها از طریق سامانه تاکید کرد: ساماندهی روابط عمومی های هیات های استانی و برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای ارائه بهتر گزارش عملکرد و زحمات هیات های استانی از جمله دیگر اقدامات این فدراسیون است که در همین راستا پنجمین گردهمایی روابط عمومی هیات های استانی در اصفهان برگزار شد.

 

وی با اشاره به تفاهم نامه با گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی افزود: در این خصوص خانواده فدراسیون می توانند از 40 درصد تخفیف استفاده نمایند. همچنین تفاهم نامه مشترکی با پژوهشگاه علوم تربیتی بمنظور  همکاری های علمی بیشتر امضا گردیده است که براساس یکی از مفاد آن خانواده فدراسیون می توانند از تخفیفات ویژه استفاده آموزش زبان بهره گیرند. همچنین مقرر گردیده است مربی جهت ایستگاه های تندرستی موجود در پارک های شهرها و کلانشهرها تربیت گردد.

 

سرپرست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشور در پایان موارد مد نظر فدراسیون را جهت بررسی وزارت ورزش و جوانان در قالب پیشنهاد مطرح و عنوان کرد: نقش پررنگ تر هیات های استانی درخصوص صدور مجوز راه اندازی و نظارت بر باشگاه های بدنسازی، صدور مجوز فعالیت پاورلیفتینگ بانوان، تحت پوشش قرار گرفتن قهرمانان توسط صندوق حمایت از قهرمانان با ساختاری جدید و برگزاری مسابقات جهت ورزشکاران حرفه ای از جمله پیشنهادهای مطرح شده بود.

 

شایان ذکر است گزارش عملکرد فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشور با .... رای مثبت به تصویب اعضاء مجمع  رسید.

  • 15:29
  • 1399/06/19
  • 20977