سرابی: کمیته فنی برگزاری مسابقات پیشکسوتان را بررسی می‌کند/ برای کنترل دوپینگ باید آگاهی ورزشکاران را افزایش دهیم

دبیر کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: دسته بزرگسال دسته آزاد است و ورزشکار با هر سنی امکان رقابت را دارد؛ پس بهتر است در این دوره اجازه حضور دسته اول پیشکسوتان را بدهیم و در آینده برای ادوار بعدی و دسته های بالاتر تصمیمات جدی‌تر گرفته شود.

سامان سرابی، دبیر کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره تصمیم فدراسیون مبنی بر برگزار نشدن مسابقات پیشکسوتان در رقابت‌های کشوری برای حفظ سلامتی ورزشکاران در دوران شیوع کرونا اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونا و رژیم سختی که در این رشته ورزشی وجود دارد، فدراسیون به منظور حفظ سلامتی پیشکسوتان این تصمیم را گرفته است.

دبیر کمیته فنی با اشاره به اینکه عمر ورزشی و قهرمانی طولانی رشته پرورش اندام یکی از مزایای آن در دنیاست، تصریح کرد: قطعاً ورزشکاران آماده هستند و برای اینکه امید و انگیزه از آنها گرفته نشود پبشنهاد می کنم تا فرصت باقی است کمیته فنی جهت بررسی و حضور ورزشکاران پیشکسوت در رده سنی 40 تا 49 سال جلسه ای داشته باشد. دسته بزرگسال دسته آزاد است و ورزشکار با هر سنی امکان رقابت را دارد؛ پس بهتر است در این دوره اجازه حضور دسته اول پیشکسوتان را بدهیم و در آینده برای ادوار بعدی و دسته های بالاتر تصمیمات جدی تر گرفته شود.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت کنترل و مبارزه با دوپینگ گفت: همان طور که این مسئله دغدغه اصلی رئیس فدراسیون است، برای ما هم در اولویت قرار دارد و حتما به تدریج و پلکانی این رشته پر مخاطب به سمت سلامتی بیشتر هدایت می شود. باید آگاهی جامعه ورزشی را افزایش دهیم تا ورزشکاران و جامعه ای سلامت داشته باشیم.

  • 11:24
  • 1399/12/04
  • 9258